Sunday, June 05, 2005

De antiglobalist met Kobe Vissenaeken (2)

Hund i snor
We hebben Kobe Vissenaeken aan de telefoon. We vragen hem een eerste verslag van zijn antiglobalistische wereldreis. Hallo Kobe, alles kits ?

Kobe Vissenaeken
Yep. Alles cool, P.

Hund i snor
Hoe is de eerste etappe van je reis verlopen ? Je bent nog steeds in Polen ?

Kobe Vissenaeken
Ja, dat klopt. Ik heb een week in Warschau vertoefd en nu ben ik in Krakau.

Hund i snor
En, wat zijn je indrukken ?

Kobe Vissenaeken
Bangelijk man. Deze reis is een feest ! Ongelooflijk.

Hund i snor
Pardon ?

Kobe Vissenaeken
De avond van mijn aankomst in Warschau ging ik op café. 't Is te zeggen, ik ging cocktails hijsen in de bar van het hotel.

Hund i snor
Welk hotel ?

Kobe Vissenaeken
De Westin, op de Jana Pawla II. Schitterend hotel, gloednieuw, design, marmer en zo. Vijfsterren. Man, ge moet die badkamer zien, ongelooflijk !

Hund i snor
Ach zo, jij checkt in in vijfsterrenhotels ?

Kobe Vissenaeken
Ja, maar dat is om de sfeer eens op te snuiven, hé. Hoe kan je kritiek geven op het kapitalistisch systeem als je er niet eerst van proeft ?

Hund i snor
Juist ja.

Kobe Vissenaeken
Enfin, ik zit daar aan de bar, bestel een mojito, en er komt daar een knappe griet naast me zitten. We raken aan de praat en het klikt. Van het één komt het ander en ze is nu mijn lief. Elzbieta heet ze.

Hund i snor
OK, het was wel niet de bedoeling dat we u een beurs geven van 20.000 euro om knappe grieten te gaan versieren in vijfsterrenhotels.

Kobe Vissenaken
Ja, maar dat hoort bij de research, hé. Hoe kan je een land beter leren kennen dan via contacten met de bevolking ?

Hund i snor
Ja, maar moet dat direct via seksuele contacten ?

Kobe Vissenaeken
Ja.

Hund i snor
OK. Hoe zit het met de eerste resultaten van je antiglobalistische akties ? Heb je al iets gepresteerd, buiten in bed dan ?

Kobe Vissenaeken
Nee, maar ik ben de kat even uit de boom aan het kijken, hé. Ik werk aan een aktieplan.

Hund i snor
OK, hopelijk komt er spoedig wat schot in dat aktieplan. En betreffende je economische research : hoe denken de Polen over de Europese Unie, één jaar na de toetreding ?

Kobe Vissenaeken
Eh, dat weet ik niet. Maar vraag het misschien aan Elzbieta zelf, ze ligt hier naast mij in bed.

Hund i snor
Hello Elzbieta ?

Elzbieta Pastusiak
Hello Hund i snor. How are you ?

Hund i snor
Fine, thanks. I have a question for you, since Kobe knows nothing about it. What do you think about the benefits of the European Union for Poland ?

Elzbieta Pastusiak
Oh that ... Well, I don't know ... I think it's OK.

Hund i snor
OK ? What is OK ? What does it mean ? Can you give more information ?

Elzbieta Pastusiak
Well, I don't know. It's OK. It's just nice, I think.

Hund i snor
"Just nice" ?

Elzbieta Pastusiak
Yes, to meet people from other countries from the European Union, like Kobe. He's really cute. He's my muscles from Brussels, hihi. He's the muscles with dreadlocks, wow, he's something in bed !

Hund i snor
I was not asking how Kobe is in bed. I was asking how the economic situation is like in Poland now ?

Elzbieta Pastusiak
Oh, I don't know. I really don't care actually. I don't work and I don't worry, since my father is rich. He founded CoffeeHeaven.

Hund i snor
CoffeeHeaven ? Sounds cool ! It was a pleasure talking to you Elzbieta. Can you pass Kobe please ?

Elzbieta Pastusiak
I can assure you the pleasure was mine. Bye Hund i snor.

Kobe Vissenaeken
Het is een schatje, hé, Elzbieta. Haar vader is eigenaar van CoffeeHeaven, een keten hippe koffieshops, een beetje zoals het Amerikaanse Starbucks, maar veel toffer. Man, man, I'm in coffeeheaven, haha.

Hund i snor
Tof. Wat ga je vandaag nog doen ?

Kobe Vissenaeken
Wel, nog wat shoppen met Elzbieta, schoenen en zo, wat juwelen. En vanavond op café. Hier zijn schitterende cafés in Krakau. We gaan eerst naar de Alchemia, het coolste café ter wereld. En daarna uitfreaken op een drum and bass party.

Hund i snor
Die juwelen, met welk geld ga je dat kopen ?

Kobe Vissenaeken
Wel, ik heb nog wat over van de beurs hé.

Hund i snor
Onze beurs is echt niet bedoeld om juwelen te kopen voor je liefjes en om cocktails te hijsen. Wij verwachten ook dat je dringend in aktie schiet. Al enig idee over je aktie ?

Kobe Vissenaeken
Hier in Polen zal het toch niets worden, vrees ik. 't Is hier veel te neig en de mensen zijn hier heel vriendelijk. Hier moet ik geen keet beginnen schoppen, hé. Maar, volgende week ga ik naar Zwitserland. Ik ga daar een bank overvallen, denk ik.

Hund i snor
OK. We zijn benieuwd.

Kobe Vissenaeken
Hey, P, ik denk aan iets, wil je een sticker met Johannes Paulus II ? Die zijn hier te koop aan 3 zloty.

Hund i snor
Nee, dank u. Je kan je geld wel beter besteden, denk ik. Maar stuur wel eens een foto door van die Elzbieta.

Kobe Vissenaeken
Zal ik doen, vanavond. Een foto van Elzbieta met haar nieuwe juwelen.

Hund i snor
Ok, Kobe, we laten je nu. Tot het volgende gesprek. Bye.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home