Saturday, May 28, 2005

De antiglobalist met Kobe Vissenaeken (1)

Hund i snor boert goed. De advertenties van onze blogsponsors brengen heel wat geld in het laatje. Niet in het minst dank zij onze recente koninklijke sponsors en de dollars van Paris Hilton.

Bijgevolg heeft Hund i snor-boekhouder Fritz-Ernst von Stackelberg een beurs van 20.000 euro vrijgemaakt voor een gesponsorde reis. Dit heeft niets, maar dan ook niets te maken met tv-reisprogramma's als Peking Express, Vlaanderen Vakantieland, Gentse Waterzooi of andere Expeditie Robinsons. Geen platte babes bij Hund i snor, geen idyllische stranden, geen kunstmatig opgefokte ruzies of schijnromances. Hund i snor sponsort een hoogst integere reis. We hebben geopteerd om een antiglobalist te sponsoren. Geen andersglobalist, dat zijn janetten.

Na weken van preselecties hebben we uit 50 kandidaten de witte raaf geselecteerd. De gelukkige is Kobe Vissenaeken. Hij zal de komende twee maanden de wereld rondreizen om als antiglobalist aktie te voeren en om multinationals Michael Moore-gewijs uit te dagen.

Hund i snor
Dag Kobe. Je vertrekt dit weekend op reis. Je enthousiasme is nauwelijks te temperen, merken we.

Kobe Vissenaeken
Inderdaad, dit is ongelooflijk ! Het is een enorme eer en uitdaging om deze reis te mogen maken voor Hund i snor. Een maand geleden zat ik nog in de put, en nu dit. Het is onwaarschijnlijk.

Hund i snor
Waarom zat je juist in de put ?

Kobe Vissenaeken
Ik had net mijn studies opgegeven. Alweer. Na twee mislukte jaren bio-ingenieur en twee mislukte jaren Pol&Soc was mijn vader het beu om mij te sponsoren. Hij zei dat ik nu maar moest gaan werken. Maar ik wil helemaal niet werken. Zeker niet bij een multinational. Ik ben antiglobalist voor iets, hé. Maar nu komt Hund i snor hier met een cheque van 20.000 euro voor een reis rond de wereld. Dat is toch fantastisch, hé ?

Hund i snor
Ja. Het is wel bijzonder om uit 50 antiglobalisten verkozen te zijn, niet ?

Kobe Vissenaeken
Absoluut. This is unreal, man !

Hund i snor
Uw dreadlock looks, heb je die van Yannick Noah of van Michael Franti ?

Kobe Vissenaeken
Ik ben toevallig geboren op de dag dat Yannick Noah Roland Garros won, op 6 juni 1983. Maar mijn looks heb ik toch eerder van Michael Franti. Keigrave gast, en ook nen antiglobalist natuurlijk.

Hund i snor
Wij stellen hoge verwachtingen in u, Kobe, daarvan ben je je toch bewust ?

Kobe Vissenaeken
Zeker. Ik zal overal ter wereld keet schoppen tegen het establishment, zodanig dat Michael Moore en Jan Bucquoy als mietjes zullen worden afgeschilderd.

Hund i snor
Goed, dat is ook de voornaamste reden waarom we jou geselecteerd hebben, want op basis van het debacle van uw studies en uw op zijn zachtst uitgedrukt weinig om het lijf hebbende CV was daar weinig reden toe.

Kobe Vissenaeken
Ja, mijn studies waren een debacle, maar ik zal Hund i snor niet teleurstellen. No way !

Hund i snor
Goed zo. Je zal op deze reis assistentie krijgen van Alex Brulov en Gravis Mushnik. Je kan op hen beroep doen voor logistieke ondersteuning en in noodgevallen.

Kobe Vissenaeken
OK, dat is prima !

Hund i snor
Wat is je eerste reis ?

Kobe Vissenaeken
Mijn eerste reis is Polen. Ik ken een mondje Pools. Piwo, Na zdrowie, haha. Ik ben wel benieuwd hoe de mensen daar de overgang naar de Europese Unie verteerd hebben, en hoe de economie daar momenteel ineen zit. Ik ga ook Nova Huta bezoeken, een communistische arbeiderswijk in Krakau.

Hund i snor
Kobe, veel succes met je wereldreis en hou de Hund i snor lezers posted.

Kobe Vissenaeken
Bedankt. Dat zal ik zeker doen !

0 Comments:

Post a Comment

<< Home