Thursday, February 24, 2005

Het BV dagboek van Serge Simonart : Eurosong, één jaar later


Hund i snor heeft het BV dagboek van Serge Simonart gelezen in de Humo van deze week ( 25 februari tot 3 maart 2005 ). P. Leno belde SS op voor commentaar, maar SS weigerde categorisch. Het BV dagboek van Serge Simonart werd getiteld "Eurosong, één jaar later".

Hierna levert Hund i snor commentaar bij dit dagboek, dat misschien ooit de geschiedenis zal ingaan als het meest beroemde dagboek nà dat van Anne Frank.

Hund i snor kent geen enkele BV die een jaar dooremmert over 5 verschijningen op TV.

Hund i snor kent geen enkele BV die gedurende een jaar een dagboek bijhoudt over zijn BV-schap, of zijn 15 minutes of fame. Het mag dan nog zogezegd ironisch bedoeld zijn, "precies om de ergerlijke aspecten van dat BV-schap aan te klagen". Wie geen BV wilt zijn, zwijgt erover in alle talen.

Hund i snor kent geen enkele BV die zijn BV-schap verwerpt, maar tegelijk voortdurend andere BV's anoniem citeert over de kwalijke gevolgen van het BV-schap. Voor iemand die het BV-schap haat, kent SS wel massa's BV's persoonlijk.

Hierna enkele boeiende passages uit het dagboek, met commentaar van P. Leno.

19 en 20 maart
Optreden met de Boechout Beatles. Ik zing live nummers van Prince, Iggy Pop en David Bowie.

Beetje triviaal hé. U zingt live nummers. Natuurlijk als u met de Boechout Beatles speelt. Anders had u geplaybackt, niet ?

Overigens, heeft Prince of David Bowie u al gebeld voor een duet ?

24 maart
Als mij in dit land iets irriteert, is het de geïnstitutionaliseerde valse bescheidenheid. Ook Bekende Vlamingen sloven zich uit om te laten zien hoe "gewoon" en "bescheiden" ze zijn gebleven.

Uiteraard hebt u geen last van valse bescheidenheid. Dat u een vriend bent van David Bowie mag iedereen weten. Het ontkennen zou pas getuigen van valse bescheidenheid.

23 april
Mijn verloofde en ik gaan eten in het prachtige belle époquerestaurant 'Le Train Bleu' in Parijs. Een gezelschap Vlamingen blijkt ook naar Parijs afgezakt om iets te vieren, en even later word ik gefilmd door één ... twee... drie amateurcamera's.

Hund i snor kent geen enkele BV die opschept met exclusieve restaurants in Parijs. Had u wat te vieren, SS, of was het gewoon één van uw zovele avonden daar ? En drie amateurcamera's die u filmden, wij geloven er niks van.

29 april
Gazet van Antwerpen wil per se dat ik uitleg waarom ik geen GSM heb.

Hebben ze u daarvoor gebeld op uw vaste telefoon ? Dat u geen GSM hebt, is natuurlijk een pose.

19 mei
Ook in een meubelwinkel krijg ik ongevraagd BV korting aangeboden. "Ik ben Jean-Marie Pfaff niet", zeg ik. We besteden onze vierduizend euro elders.

Hund i snor kent geen enkele BV die in Humo of in gelijk welk ander weekblad verklaart dat hij of zij 4000 euro besteedt aan meubilair. Ik dacht overigens dat u uw meubelen ging halen in de designwinkel waar ook David Bowie zijn meubilair koopt ?

Eén dag later, in de Bourla, begint ook de wc-dame over Eurosong. Ik overweeg haar BV-korting te vragen, maar ik doe het niet : ze zou nog kunnen denken dat ik het meen.

U vergeet te vertellen dat ze u eigenlijk méér had moeten vragen, omdat ze u net daarvoor in de toiletten had gepijpt.

29 mei
Het concert van Britney Spears in Flanders Expo. Minstens dertig mensen - veelal kinderen, maar ook een paar pubers en één zwakzinnige volwassene - willen mijn handtekening.

SS, wat deed u op het concert van Britney Spears ? Steekt het u dat alleen kinderen en pubers uw handtekening vragen in plaats van intelligente volwassenen en knappe grieten ?
En wat die zogenaamd "zwakzinnige volwassene" betreft, dat was Shamrockske. Shamrockske overweegt een proces tegen U.

6 november
Veel mensen maken blijkbaar geen onderscheid tussen de jury's van beide wedstrijden ( Idool versus Eurosong )

Moet dat dan ? Suggereert u nu dat Idool minderwaardig is en dat u daarvan nooit jurylid zou geweest zijn ?

Diezelfde dag priemt een andere bejaarde in mijn borst. "Ik ken u van ... " "... de gevangenis?" grap ik, maar hij reageert bloedserieus : "Ha, zijt gij ook binnengeweest. Waar hebt gij gezeten?"

Hund i snor weet uit goede bron ( Koop ) dat SS wel degelijk gezeten heeft in Leuven-Centraal, en daar behoorlijk wat succes oogstte bij de homoseksuele gevangenen.

25 november
De rel met Marcel Vanthilt is een voetnoot in mijn bestaan. Het is trivial pursuit, de ondraaglijke lichtheid van het bestaan.

Als dat echt zo is, waarom dan hebt U het daar dan keer op keer weer over in het dagboek ?

7 december
"Idool" haalt gemiddeld 1,2 miljoen kijkers, een stuk minder dan de twee miljoen van "Eurosong". Ik ben daar één nanoseconde trots op, en schaam me vervolgens diep voor die gedachte.

Komt daar weer uw superioriteit bovendrijven, SS, waarbij het fantastische "Eurosong" superieur is aan het platte "Idool" ? Trouwens, denkt u nu echt dat die twee miljoen kijkers van Eurosong omwille van jou gekeken hebben ?

12 december
Op de radio hoor ik de kerstsingle van de familie Pfaff. Misschien moet ik ook maar een singletje uitbrengen. "Alle dagen Eurosong" of zoiets, om de unserged audience te bereiken. Of misschien moet ik een sleutelroman schrijven, zoals Bob Savenberg. In zijn boek voert hij personages als Frank Meyers, Dirk Duffeleers en Pierre Maute op : wie zou hij toch bedoelen ?

De zogenaamde unserged audience bestaat niet. Wel de serged audience, het publiek dat murw geslagen is met uw omhooggevallen, arrogante en pretentieuze commentaren.

Overigens vergeet u dat er ook BV's zijn die hun BV-schap niet louter danken aan één of enkele televisie-optredens, maar door hun artistieke oeuvre, zoals schilders of schrijvers. U zegt dat u misschien beter een sleutelroman moet schrijven, maar had uzelf 5 jaar geleden niet aangekondigd dat u een allesomvattende roman ging schrijven ? Hoever staat het intussen met die geniale debuutroman, SS ?

28 december
Wat me het voorbije jaar vooral heeft teleurgesteld, is dat sommige mensen helemaal niet konden waarderen dat ik het BV-schap afwees.

Dat afwijzen van het BV-schap is natuurlijk een pose. En als u dat het meest teleurstellende vindt van het jaar 2004, waar bent u dan mee bezig ?

4 januari
Mijn fifteen minutes of fame slepen onderhand bijna een jaar aan.
SS citeert dan enkele uitspraken van Bob Dylan, een notoire kluizenaar en Marlon Brando, die bekendheid haatte, net als SS ...

Met welk een pretentie vergelijkt SS zich met Dylan en Brando ? Het feit dat zijn fame een jaar aansleept, is vooral wishfull thinking. Denkt u nu echt, SS, dat iemand wakker ligt van u, laat staan van de tragiek van uw zelf afgewezen BV-schap ?

Aan alle beleefde, discrete mensen die mij het voorbije jaar hebben herkend én genegeerd : mijn dank.

Wat een pathetiek en schijnheiligheid.

En voor de lezers die de voorbije bladzijden dachten : "Wat zit die Serge Simonart nog te zeuren, ik was allang vergeten dat hij bestond." Houden zo !

We zullen het zo houden, SS, u slaat de nagel zelf op de kop. Much ado about nothing. Get a life, SS !!

3 Comments:

Blogger Shamrockske said...

Zucht!

ik word hier alweer buiten mijn wil om betrokken in een verhaal waar ik helemaal niks mee te maken heb. ik heb even mijn atoma schriftjes nagekeken en gezien dat ik ten tijden van het genoemde B.S.-optreden ik met collega's in Zeeland op seminarie was.

Klacht wegens smaad is ondertussen ingediend.

His grossiert m.i. in rechtzaken en overtreft der spiegel, the sun en prive hieromtrent.

2:24 PM  
Blogger Blogger said...

@ Art. De animositeit tussen P. Leno en SS is niet nieuw, die dateert reeds van vele jaren, uit de dagen dat P. Leno nog Uitlaat teisterde. Het dagboek van SS kan op zich als weinig irritant overkomen, maar you have to read between the lines. Subtiel taalgeberuik. P. Leno volgt SS al jaren, en dan is deze analyse niet verrassend.

@ Shamrockske. Hoe betrouwbaar zijn uw Atoma schriftjes ? Zijn die niet fake ? Dale Cooper zal dit argumenteren op het proces.

5:47 PM  
Blogger Shamrockske said...

mijn 17 getuigen halen jou dale wel onderuit.

12:46 PM  

Post a Comment

<< Home