Sunday, December 19, 2004

De Bazar Award 2004

Na de Castar is het tijd voor een nieuwe trofee : de Bazar.

Hund i Snor kent de "Bazar 2004" trofee toe aan "een persoon of groep personen, die zich het afgelopen jaar uitzonderlijk hebben onderscheiden door geklungel, amateurisme, idiotie, die de medemens uitzonderlijk hebben geirriteerd of die gewoon de zinloosheid van hun eigen bestaan of project uitdrukkelijk in de verf hebben gezet."

Dit zijn P. Leno's 10 genomineerden. U mag stemmen op 1 van de 10
of zelf nog suggesties doen die ik dan zal toevoegen aan deze lijst :

1 De stichters, leden en kiezers van het Vlaams Belang
2 De "liberalen en democraten" uit de VLD-top
3 De partij Spirit en opper-spiritist Bert Anciaux
4 De splitsers van Brussel-Halle-Vilvoorde
5 De bedenkers van de rubriek "Ego" in De Morgen
6 De organisatoren van de Castar Trofee
7 De organisatoren van Winterpret/Plaisirs d'Hiver
8 Serge Simonart
9 De 200.000 concertgangers van Clouseau
10 De trotse "bezitters" van een Hangende Kerstman of Lichtende Bambi

Addendum - Keuze van de blogbezoekers
11 Peter Van Asbroeck
12 Annemie Struyff
13 Marie-Rose Morel
14 Gène Bervoets
15 Rob Klop

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Op punt 6: ook de bezoekers!!

Smurf Lexus

11:43 PM  
Blogger Koop said...

Mogen blogbezoekers ook hun stem uitbrengen? Mijn stem gaat dan alvast naar de organisatoren van de Castar. Jongens, wat een hol gezwets daar op tv, zaterdagavond. Kon het onmogelijk uitzitten. En wat een heterogeen zootje genomineerden. Just goes to show dat elke scheet in een fles momenteel goed genoeg is om in één of andere award show te kunnen opdraven, als presentator, genomineerde of decorstuk. Trouwens, wat moest die ellendige Rick De Leeuw daar weer komen opdraven? Media exposure overkill, en dat gezwam van die man hebben we intussen wel gehad, thankyouverymuch.

10:40 AM  
Blogger Blogger said...

@Koop. Zeker, u mag stemmen.
Mijn ergernis met die Castar onzin heeft mij er
in eerste instantie toe gebracht deze nieuwe
trofee te creeren.

12:02 PM  
Blogger Barry81 said...

Het is waarschijnlijk een evidentie, maar ik miste in de top-10 toch nog een vermelding van het alfabet aan BV's dat u eerder al publiceerde, beste P. Leno. En persoonlijk had ik graag een extra vermelding gezien voor dhr. Peter van Asbroeck. Deze zelfverklaarde spetter, ook bekend als de wanhopige Werner uit Thuis en als Peter in pretprogramma Het Swingpaleis, verklaarde ooit in het BV vakblad Story (of was het Dag Allemaal?) Vlaanderen te zijn ontvlucht omwille van het allesoverheersende parochialisme. Zijn privéleven stond met andere woorden te veel "in de boekskes". Het zal wel aan mij liggen, maar het lijkt me dat die mens eigenlijk zijn hele bestaan heeft te danken aan datzelfde parochialisme. Omdat hij met die "ik-wil-de-lusten-maar-niet-de-lasten" de zinloosheid van zijn "project" heeft onderstreept, lijkt hij mij de geknipte kandidaat om zichzelf op te volgen als Grand Bazar par excellence 2004.

4:37 PM  
Blogger Koop said...

I agree, sterke argumentatie in favour of Peter Van Asbroeck. Ik stel voor dat we naast de originele top 10 van de Hund ook parallel een tweede lijst samenstellen, met aanvullingen vanuit het kamp van de Hund-bloggers. Wie ik er dan ook nog zeker bij wil, come to think of it, is die Annemie Struyf (spelling may differ). It never ceases to amaze me dat een madam met de uitstraling van een verlebberde kamerplant en het stemgeluid van een loopse Golden Retriever met astma, het heeft kunnen schoppen tot coryfee van TV1.

10:04 AM  
Blogger Luc said...

Geen TV, geen belangstelling voor de boekskes. Het bespaart me blijkbaar van enorm veel onzin. Dank u.

5:50 PM  
Blogger Blogger said...

Ik was nog twee essentiele Vlamingen vergeten :
Gene Bervoets ( minstens even irritant als Swingpaleiscollega-stud Peter Van Asbroeck ) en
Vlaams Belang Uberbabe Marie-Rose Morel

4:32 PM  

Post a Comment

<< Home