Wednesday, December 15, 2004

Holger rules !

Er is, jawel, een nieuwe episode in de soap rond Holger en de Hangende Kerstmannen.
Er is nieuws uit de Sylvain Pletinckxstraat in Itegem.

Goedele, jij bent terplaatse. Hoe is de situatie nu ?

Goedele
Inderdaad, ik ben in de Sylvain Pletinckxstraat waar zich de afgelopen uren heel wat heeft afgespeeld aan het nummer 56. Holger, de Hangende Kerstman van het echtpaar Dewaele, had gedreigd met een staking. En Holger heeft woord gehouden. Tenminste, hij heeft alleszins voor spektakel gezorgd de afgelopen uren. Maar we zullen hem zelf aan het woord laten.

Holger
Ja, Goedele, zoals je ziet hang ik hier nog steeds. Het lijkt dus alsof ik niet in staking ben, maar niets is minder waar. Mijn vriend, chemicus Dr. Reiner Rickenbacker, heeft mij een chemisch mengsel toegediend waardoor ik helemaal blauw uitsla en in de onmogelijkheid verkeer om mijn functie als Kerstman uit te oefenen, vermits Kerstmannen per definitie rood zijn.

Dr. Rickenbacker
Het klopt dat ik Holger en zijn Hangende Kerstmannen vannacht een chemisch mengsel heb toegediend waardoor zij blauw uitslaan. De dosis is groot genoeg voor twee weken. Indien Holgers eisen alsnog worden ingewilligd, kan ik een tegendosis toedienen.

Holger
Bovendien heb ik mijn Poolse vrienden op de hoogte gebracht van onze situatie. De Poolse Hangende Kerstmannen zijn aangesloten bij de vakbond Solidarnosc. Zij hebben een solidariteitsaktie afgekondigd. Zij zullen dus in geen geval naar Belgie komen als de vraag daartoe komt.

Sven en Tamara Dewaele
Dit is echt klote. Dit hadden we helemaal niet zien aankomen. Zie Holger daar hangen, dat is nu juist een smurf. Dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling. Wij maken ons belachelijk.
Bovendien kunnen we nu niet beroep doen op Poolste Hangende Kerstmannen, en naar het schijnt zou het twee weken duren eer Indische Kerstmannen zouden arriveren. Tegen dan is Kerstmis al voorbij ! Allez, wat moeten wij nu doen ??
Die Rickenbacker heeft ook nog een soort lijm aangebracht op onze gevel zodanig dat we Holger niet van de gevel kunnen verwijderen. Dus die pipo blijft daar plakken. We zijn totaal van de kaart. Echt radeloos ! Wij beraden ons met onze advocaat welke stappen wij kunnen ondernemen.

Holger
Dit is zondermeer een triomf voor de Hangende Kerstmannen ! We rule !
Ik kan alleen maar concluderen dat ze onze eisen moeten inwilligen anders blijven we plakken als Hangsmurfen. Wat natuurlijk compleet belachelijk is. Kijk, de buren lachen zich een breuk.

Cas Goossens, buurman
Hahaha, ja ik heb hier al veel meegemaakt in Itegem. Maar dit slaat echt alles. Dit is echt "erover" !

Meneer Claus, u bent nationaal onderhandelaar. Graag een reactie op de ontwikkelingen van vandaag ?

Serge Claus
Tja, ik sta eens te meer totaal machteloos. Dit had niemand zien aankomen. Dit is een totale patsituatie. Dit is heel nefast voor de Winterpret !

Goedele
De toestand is hier tegelijk tragisch en lachwekkend. Er zijn hier heel wat
kijklustigen in de Sylvain Pletinckxstraat die de nacht zullen doorbrengen in tenten. Holger krijgt intussen sympathiebetuigingen uit gans de wereld.
Gaia laat weten dat ze het nog even te druk hebben met de foie gras-aktie, maar nadien zeker zullen focussen op de toestand van de Lichtende Bambi's.

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Deze reeks wordt alsmaar sterker. Ik ben benieuwd naar de grote ontknoping!

10:08 PM  
Blogger Barry81 said...

Beste P. Leno,

Omdat ik het onrecht de Lichtende Bambi's aangedaan een even grote aanslag tegen de dierenrechten vind als een door zijn mannelijkheid van de dood geredde eend kokende mais met een tuinslag door z'n strot te rammen, besloot ik me op eigen houtje aan wat onderzoeksjournalistiek te wagen voor Hund i Snor. Een anonieme, maar betrouwbare bron had me verzekerd dat het probleem zich acuut stelde in de Paul Deschanellaan te 1030 Brussel. Ik besloot de buurt volledig undercover te verkennen in de hoop de snoodaard te ontmaskeren en hem/haar uit te leveren aan de genade van Gaia. Ter plaatse aangekomen bleek de buurt behoorlijk verlaten en was er geen Lichtende Bambi te bekennen. Toen ik de getipte locatie nader wilde onderzoeken bleek ze vergeven van de honden. De natte neuzen in zowat alle vormen en formaten hadden me behoorlijk snel opgemerkt en om m'n vege lijf te redden heb ik me in een naburige plataan gedurende een dag en een nacht moeten verschansen. Hoewel ik niet met zekerheid kan zeggen dat er zich geen feiten hebben voorgedaan, stel ik dan ook voor om deze piste te verlaten.

Tot slot nog een vraagje: waar kan ik precies m'n onkosten inbrengen?

2:44 AM  
Blogger Blogger said...

Beste Barry81, over welke onkosten hebt u het ?
Een nacht in een plataan overnachten lijkt me gratis.
Overigens dacht ik dat u een idealist was die opkomt voor de rechten van de Lichtende Bambi's. Niets is
minder waar, u bent gewoon een charlatan !

9:55 AM  
Anonymous Anonymous said...

Vorig jaar werd de Winterpret reeds verrast door hangende, blauwe kerstmannen. Of is Holger dat vergeten?

12:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

Beste Sven en Tamara Dewaele,

Als wettige vertegenwoordiger van de Opper Smurf, en met hem alle Smurfen, dien ik U erop te wijzen dat wij het tenonrechte gebruik van "smurf" allesbehalve op prijs stellen. Wij lezen uw commentaar als smaad aan de Smurfen. Wij zien ons dan ook genoodzaakt de nodige gerechtelijke stappen te ondernemen, indien jullie zich niet openlijk verontschuldigen ten aanzien van de voltallige Smurfpopulatie.

Met beleefde groeten,
Smurf Lexus

1:49 PM  
Blogger Koop said...

What's the matter with this Holger? Fuck him big time. Sympathiebetuigingen van over heel de wereld?? Ammehoela! Wat een turflul. Het beroep van hangende kerstman is niet voor watjes. Get another job, Holger. Shove a Smurf up his ass!

1:25 PM  
Blogger Shamrockske said...

net terug van een trip naar het land van popie jopie. In Warszawa was geen enkele zogenaamde "Hangende Kerstman" te bekennen. Verder nachtelijk onderzoek in Paparazzi (www.paparazzi.com.pl)en Amnesia (www.amnesia.pl) bracht me geen stap verder. Tot ik uiteindelijk de cinnamon binnenviel (www.thecinnamon.com.p/). Daar was een kerstfeestje gaande met leprauchan recruitment officers, die me wisten te vertellen dat de poolse Hangende Kerstmannen ontboden waren in Mechelen bij ene G.D., onderhandelaar in een lokaal conflict, die hen wil inschakelen als The Scabs indien zich geen oplossing aanbiedt in dat lokale conflict.

11:55 PM  

Post a Comment

<< Home