Saturday, June 18, 2005

De antiglobalist met Kobe Vissenaeken (3)

Hund i snor
Koobe, Koooobe.

Kobe Vissenaeken
Iedereen komt als je Kobe roept, whoehaha.

Hund i snor
Iedereen behalve Kobe. Nu hebben we je eindelijk nog eens aan de lijn. Het werd tijd !

Kobe Vissenaeken
Hiya Hund !

Hund i snor
Waar ben je nu ? Nog steeds in Zwitserland ?

Kobe Vissenaeken
Yep.

Hund i snor
Waar ben je juist ?

Kobe Vissenaeken
Ik zit bij Annatina.

Hund i snor
Wie is Annatina ?

Kobe Vissenaeken
Mijn nieuw lief.

Hund i snor
Ah bon, hoe zit het dan met Elzbieta ?

Kobe Vissenaeken
Die heb ik gedumpt. Bleek dat ze een vriend had, Pjotr, en die was nogal pissed.

Hund i snor
Nogal pissed ? Wat is er dan gebeurd ?

Kobe Vissenaeken
Ik ben in elkaar geslagen door Pjotr.

Hund i snor
Dat is minder. Hoe heb je je uit die hachelijke situatie gered ?

Kobe Vissenaeken
Ik heb Alex Brulov kunnen biepen, en die is mij komen redden, samen met Gravis Mushnik.

Hund i snor
Dan waren ze niet veraf ?

Kobe Vissenaeken
Nee, ik was in mijn hotelkamer in de Westin in Warschau. Gravis Mushnik heeft doorslaggevende argumenten gebruikt tegenover Pjotr.

Hund i snor
Wat versta je onder “doorslaggevende argumenten" ?

Kobe Vissenaeken
Gravis heeft hem op het dak van de Westin naar beneden gehangen. 28 verdiepingen. Pjotr kneep hem wel. Hij zong toen wel een toontje lager.

Hund i snor
OK. Maar uiteindelijk heb je Elzbieta dan toch gedumpt ?

Kobe Vissenaeken
Ja.

Hund i snor
Volgens Gravis Mushnik heeft zij jou gedumpt.

Kobe Vissenaeken
Wel, dat herinner ik me niet goed meer. Ik had een hersenschudding, you know.

Hund i snor
Terug naar Zwitserland. Waar heb je dan die Annatina opgescharreld ?

Kobe Vissenaeken
In Gstaadt.

Hund i snor
Wat deed jij in het mondaine Gstaadt ?

Kobe Vissenaeken
Paris Hilton had daar een party georganiseerd, samen met haar verloofde Paris Latsis. Zoals je uiteraard weet is Paris Hilton sponsor van Hund i snor. Toen ze vernam dat ik in Zwitserland zat, heeft ze me uitgenodigd. Op die party heb ik dan Annatina von Bumsenstein leren kennen. Annatina is de dochter van Carl Gustav von Bumsenstein, een steenrijke Zwitserse bankier.

Hund i snor
Een antiglobalist bij de jetset zowaar !

Kobe Vissenaeken
Paris Hilton is echt een heel toffe.

Hund i snor
Eh ja, dat wisten we al. En voor de rest, buiten fuiven, waarmee heb je je nog onledig gehouden in Zwitserland ?

Kobe Vissenaeken
Annatina en ik hebben enkele dagen gerelaxt op het jacht van de familie von Bumsenstein op het meer van Genève.

Hund i snor
Tof, dat spaarde alvast hotelkosten uit. Verder al eens gedacht aan een antiglobalistische aktie ?

Kobe Vissenaeken
Absoluut. Annatina's vader is zoals gezegd CEO van de Zwitserse bank CSFB. We hebben voor de grap een overval gepland op een CSFB filiaal, uiteraard in vermomming, want niemand mocht weten dat Annatina hierbij betrokken was.

Hund i snor
OK. Jullie vormden dus een duo, Vissenaeken-von Bumsenstein, zoals Baader-Meinhof.

Kobe Vissenaeken
Ja, zoiets. Al was het meer de stijl van Bonnie en Clyde.

Hund i snor
Welk bankfiliaal hebben jullie overvallen ? Waar ?

Kobe Vissenaeken
In Wankdorf.

Hund i snor
Waarom juist in Wankdorf ?

Kobe Vissenaeken
Wankdorf is het dorp waar het kasteel staat van Carl Gustav von Bumsenstein.

Hund i snor
Ach zo. En ik veronderstel dat je ook enkele nachten hebt overnacht in dat kasteel, om de overval in alle sereniteit en luxe voor te bereiden ?

Kobe Vissenaeken
Hoe raad je het. Prachtig kasteel, met een enorm domein errond. Met een golfterrein, tennisvelden, paardenstoeterij en de hele shibaz.

Hund i snor
Indrukwekkend. Hoe was de bankoverval ?

Kobe Vissenaeken
Op de dag van de overval hadden we de gele Porsche Cabrio van Annatina genomen. Annatina zat achter het stuur, vermomd als Britney Spears. Toen ik de bank binnenstormde, reed de commissaris van Wankdorf, Wolfgang Vogler, net voorbij de bank, en herkende de gele Porsche van Annatina natuurlijk onmiddellijk. Ook had Vogler nogal vlug in de smiezen dat Annatina in de auto zat en niet Britney Spears. Annatina zei dat ze zich verkleed had voor een verkleedparty en dat ze op een vriendin wachtte. Carl Gustav von Bumsenstein geeft immers elk jaar in het kasteel een verkleedbal voor de inwoners van Wankdorf. Dat wekte meteen argwaan bij commissaris Vogler, geen uil toch, want het gemaskerd bal zou pas volgende maand doorgaan. Annatina zei dat ze al aan het repeteren was. Net op dat moment stormde ik buiten met een zak met juwelen en 3 miljoen Zwitserse frank. Ik was verkleed als Elvis Presley. Ik zwierde de zak op de achterbank en sprong in de Porsche. Twee seconden later drukte Annatina op het gaspedaal en liet de commissaris verbouwereerd achter. Nu was er wel een probleem : ik had de zak op de achterbank gezwierd, maar er is helemaal geen achterbank in een Porsche Cabrio, dus de zak is gewoon op de grond gevallen.

Hund i snor
Wat een onnozele anticlimax !

Kobe Vissenaeken
Hola, mijn verhaal is nog niet af. Zodra de zak geld op de grond viel, vloog Wolfgang Vogler erop. Maar dat was buiten Gravis Mushnik gerekend. Gravis had zich een beetje verder in de straat geparkeerd om het tafereel vanop een afstand gade te slaan. Hij sprong uit de auto, bovenop Wolfgang Vogler en mepte hem buiten westen.

Hund i snor
Die Gravis Mushnik is blijkbaar geen doetje.

Kobe Vissenaeken
Absoluut. Met Gravis Mushnik valt niet te lachen. Maar om verder te gaan, nadat Gravis commissaris Vogler heeft uitgeschakeld, rijden wij naar een afgelegen chalet in de reusachtige tuin van het kasteel von Bumsenstein, waar we ons verschuilen. Annatina en ik bekijken de buit, zo'n 3 miljoen Zwitserse Frank en een pak juwelen. We weten niet goed wat we ermee moeten doen - het geld in brand steken ? - en bellen Alex Brulov, die de buit komt inspecteren. Wat blijkt ? Dat geld en die juwelen zijn vals !

Hund i snor
Are you kidding ?

Kobe Vissenaeken
No way ! Alex Brulov heeft dan Sammy Trouvé ingeschakeld en zijn vermoeden bleek juist. Sammy Trouvé is formeel, Sygmund Pfyffer, de kantoordirecteur van dat bankfiliaal, is een charlatan. Hij heeft onze overval aangegrepen om ons vals geld en valse juwelen op te solferen en is zelf met de echte buit en met de noorderzon vertrokken !!

Hund i snor
Wat een Benoit Van Cleemputiaans debacle !! En hoe moet het nu verder ?

Kobe Vissenaeken
Gravis Mushnik en Alex Brulov hebben de achtervolging op Sygmund Pfyffer ingezet. En met Annatina en mij is alles nog steeds rozegeur en maneschijn. Annatina heeft een geweldige pa. Die Carl Gustav kon de humor van de situatie wel inzien en heeft ons getrakteerd op een weekje Wenen, om wat uit te blazen. Wij gaan Annatina's zus bezoeken, die daar studeert, wat juwelen kopen voor Annatina en ook wat sightseeing doen, Schönbrunn en zo.

Hund i snor
En hoe zit het met de antiglobalistische aktie ?

Kobe Vissenaeken
Bwa, we zullen daar wel zien hé.

Hund i snor
Wij wachten in spanning af ...

1 Comments:

Blogger Blogger said...

Twee correcties :

1) Wu Tang, u bent geen blogsponsor meer van Hund i snor

2) Kobe heeft wel degelijk kosten gehad in Zwitserland. Hij heeft moeten opdraaien voor de huurauto van Gravis, zijn Elviskleren en de Britney Spears vermomming van Annatina.

12:44 PM  

Post a Comment

<< Home