Sunday, February 27, 2005

Ontmasker de charlatan met Sammy Trouvé (5) - Exit Frans minister Gaymard

Nauwelijks enkele dagen nadat ik de Franse minister van Financiën Hervé Gaymard had ontmaskerd als een charlatan heeft die man ontslag genomen.

Gaymard, ex-protégé van Jacques Chirac, had zich onmogelijk gemaakt na de opeenstapeling van een serie grove leugens om zich uit de hachelijke situatie te bevrijden waar hij was ingeraakt, na het uitlekken van het nieuws dat Gaymard een appartement betrok van 600 vierkante meter met een huurprijs van 14000 euro per maand.

Gaymard had zich eerst opgesteld als onschuldig slachtoffer van de situatie. "Ik werk 120 uur per week en heb geen tijd om een ander appartement te zoeken." Nadien luidde het : "Ik ben de zoon van een arme schoenenverkoper en heb geen privébezit. Daarom moest ik huren. Je ne suis pas un grand bourgeois."

Al snel kwam aan het licht dat Gaymard naast 8 kinderen ook drie onroerende goederen bezit. Waaronder een appartement in Parijs ter waarde van 1 miljoen euro. En een huis in Bretanje ter waarde van 400.000 euro. Wellicht werd Gaymard verkeerd begrepen en bedoelde hij "Ik heb geen privébezit op de Champs Elysées."

Die leugens hebben Gaymard dus nu de das omgedaan. Hij heeft zelf ontslag genomen. Exit in mineur dus voor het Franse politiek talent van het jaar 2004.

Sammy Trouvé

0 Comments:

Post a Comment

<< Home