Sunday, March 06, 2005

To be Keulen or to be Tokio : that's the question

In navolging van Rik ( Hendrik ) Daems overweegt nu ook Marino Keulen zijn naam te veranderen. In tegenstelling tot Daems ziet Marino niet zijn voornaam maar zijn achternaam niet meer zitten ! Hund i snor hoorde het in Keulen donderen, want dit is toch wel een verrassing van formaat. Hund i snor informeerde bij Keulen naar de achtergrond van deze coup de theatre.

Hund i snor
Marino, what's in a name ?

Marino Keulen
Tja, goede vraag. Een naam is een naam, hé. Wie Rockenfeller heet, die betekent iets. Een Kennedy, die betekent iets. Eastwood, ook al een naam als een klok. Idem met De Niro. Maar wie Bracke, Verbiest of Vantieghem noemt, heeft een probleem. Die namen zijn onbetekenend.

Hund i snor
En Keulen ? Naar het schijnt wil u uw naam veranderen in Marino Tokio.

Marino Keulen
Dat klopt ja. Keulen is OK maar ook niet meer dan dat. Ik ben een politicus met ambitie. Keulen is een stad de grootte van Brussel. Ongeveer 1 miljoen inwoners. Niet slecht, maar internationaal stelt dat toch weinig voor. Er zijn steden met meerdere miljoenen inwoners, steden die 10, 15 maal groter zijn dan Keulen. Ik wil mij daaraan spiegelen. Mijn ambitie is de sky. Maar is geen stad met de naam Sky. Daarom wil ik mijn naam veranderen in Tokio. Dat rijmt bovendien op Marino en klinkt wel cool. Het bewijst ook dat mijn horizon verder reikt dan Limburg of Vlaanderen.

Hund i snor
Bent u niet megalomaan ? Tokio heeft meer inwoners dan België ...

Marino Keulen
Wat is er mis met ambitie ? Ik ga volledig akkoord met Serge Simonart, wij Vlamingen moeten niet zo vals bescheiden zijn.

Hund i snor
Marino, Hund i snor stelt een referendum voor over uw nieuwe naam, net zoals het Rik Daems referendum. U steunde ons initiatief trouwens.

Marino Keulen
Dat klopt. En dat is een goed idee. Zo kan de kiezer zich uitspreken over mijn nieuwe naam.

Hund i snor
In navolging van het Rik Daems referendum organiseert hund i snor reeds een pre-referendum over de nieuwe naam van Marino Keulen.

Welke nieuwe naam moet Marino Keulen aannemen ?

0 Marino Tokio
0 Marino Sao Paulo
0 Marino San Francisco
0 Marino Las Vegas
0 Marino New York
0 Marino Chicago
0 Marino Mumbai
0 Marino Berlijn
0 Marino Munchen
0 Marino Kuala Lumpur
0 Marino Buenos Aires
0 Marino Mexico City
0 Marino Salt Lake City
0 Marino Sydney
0 Marino Auckland
0 Marino Cairo
0 Marino Sint-Petersburg
0 Marino Addis Abeba
0 Marino Mombasa
0 Marino Antwerpen
0 Marino Shanghai
0 Marino Beijing
0 Marino Hong Kong
0 Marino La Paz
0 Marino Toronto
0 Marino Karachi
0 Marino Bogota
0 Marino Monaco
0 Marino Liechtenstein
0 Marino San Marino

4 Comments:

Blogger Blogger said...

U hebt een punt, Wu Tang. Waarom Hong Kong en Shanghai en niet Beijing ? Deze vorm van discriminatie is onaanvaardbaar.
Marino Antwerpen zou eventueel ook kunnen vervangen worden door Marino Metropool. Maar dat zou ook mensen in verwarring kunnen brengen; men zou hem kunnen aanzien voor een Pool, wat natuurlijk niet de bedoeling kan zijn voor een Vlaams minister.

Ik vind San Marino ook een goede keuze, maar dat zal tot verwarring leiden in Japan. In Japan spreekt men een heer aan met San, dus in Japan wordt het San Marino San Marino, wat lichtjes belachelijk is.

5:29 PM  
Blogger Koop said...

Ik vind Marino Heusden-Zolder wel iets hebben.

1:21 PM  
Blogger Blogger said...

Marino Heusden-Zolder, dat is een typische keuze van een Limburgse provinciaal

2:29 PM  
Blogger Shamrockske said...

ik vind marino B-H-V wel iets hebben (eventueel met ampersant)

5:06 PM  

Post a Comment

<< Home