Thursday, March 03, 2005

Da Blog Musik met Shlomo Bernstein (5) - Monza in AB Box

Het is niet echt hip om te zeggen dat je naar een concert van Monza bent geweest. Er waren dan ook vooral dertigers in de zaal. Ik moet toegeven, ik was meegesleurd naar dit optreden. Maar ik heb het mij zeker niet beklaagd. Monza is allesbehalve een zinkend schip.

Monza rockt als de beesten, muzikaal inventief, met lichte elektronische invloeden, en goede teksten van Stijn Meuris. Het concert kon wel niet de hele tijd boeien; prima eerste half uur, prima laatste half uur maar ietwat saai middenstuk.

De Monza muzikanten ( 3 jonge Antwerpse muzikanten en 1 Limburger ) brachten de zaal toch meermaals op kookpunt. Verrassend goed, deze band. Het was bijna 15 jaar geleden dat ik Stijn Meuris nog live had gezien. Jawel, het was geleden van de early days van Noordkaap, de hoogdagen van de grunge. Een eeuwigheid in de rock. En toch, Meuris zag er nog steeds dezelfde uit, wel een iets dikkere bril en iets corpulenter. Maar nog steeds energiek en ondanks zichzelf charismatisch.

Ik heb sympathie voor Stijn Meuris. De Limburgse Woody Allen is één van de weinige echte filosoof-rockers, absoluut geen poseur. Stijn Meuris is een prachtige oudere jongere. Respect !

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Art, dat klopt. Over het derde Noordkaap nummer heb ik geen idee. Ik ben dan ook fake.

Shlomo

2:41 PM  

Post a Comment

<< Home