Tuesday, March 08, 2005

To be Bart Somers or to be Bart Dewinter : that's the question

Na Daems, Keulen en Q is het de beurt aan Bart Somers om zijn plannen te ontvouwen in verband met zijn naamsverandering.

Hund i snor
Is dit dan toch een winteroffensief van de VLD ?

Bart Somers
O, zo moet u het absoluut niet zien. Naamsveranderingen zijn van alle tijden. En van alle partijen hé. SP is veranderd in SP.A; CVP in CD&V; Agalev in Groen. Dus waarom zouden individuele politici niet van naam kunnen veranderen ?

Hund i snor
Ja, maar wat is de toegevoegde waarde daarvan ?

Bart Somers
Een nieuwe lente, een nieuw geluid hé.

Hund i snor
Maar het is nog volop winter.

Bart Somers
Ja precies. Daarom ben ik van plan mijn naam te veranderen in Bart Dewinter.

Hund i snor
Zit daar ook een politieke bedoeling achter ?

Leo Delcroix
Dat is absoluut zo.

Hund i snor
Excuseer, wie bent u ?

Leo Delcroix
Ik ben Leo Delcroix.

Hund i snor
Wat komt u hier doen ? Dat is al de tweede keer dat u ongevraagd interfereert in een gesprek met een VLD politicus.

Leo Delcroix
O, maar ik heb ook een site hè. Op het internet is er vrij verkeer van goederen en personen.

Hund i snor
Wij zien dat wel even anders. Alex, verwijder die Leo Delcroix.

( Leo Delcroix wordt na heftig tegenpruttelen hardhandig verwijderd door Alex Brulov )

Hund i snor
Sorry voor dit incident. Goed, Bart, u wil dus uw naam wijzigen van Somers in Dewinter. Is dat louter uit voorliefde voor het seizoen winter of is dat ook uit politieke overwegingen ?

Bart Somers
Kijk, ik hou van alle seizoenen. Laat dat duidelijk zijn. Hier in Mechelen hebben we altijd vier prachtige seizoenen. Maar ik geef toe dat mijn intentie ook politiek is. We moeten een halt toeroepen aan het Vlaams Belang. We hebben nu eindelijk door : het cordon sanitaire werkt niet. Dus moeten we het VB anders gaan aanpakken. Hoe bestrijd je het best de vijand ? Juist, met zijn eigen middelen. Daarom lijkt het mij logisch mijn naam te veranderen in Dewinter. Als mensen massaal op Dewinter stemmen in Antwerpen, zullen ze dus ook massaal op Dewinter stemmen in Mechelen. Dat is onze strategie met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen.

Hund i snor
Leidt dit niet tot verwarring ? Gaan de mensen niet denken dat u een Vlaams Blokker bent ? Gaan de mensen u niet verwarren met Philip Dewinter ?

Bart Somers
Absoluut niet. Ik ben geen Vlaams Blokker, ik ben een Vlaams Liberaal en Democraat.

Hund i snor
Hebt u er niet ooit aan gedacht uw naam te veranderen in Mon Chi Chi ?

Bart Somers
Absoluut niet. Dat was een kwakkel.

Hund i snor
Als dam tegen het Vlaams belang, waarom verandert u niet de namen van alle VLD mandatarissen in Dewinter ?

Bart Somers
Dat zou een brug te ver zijn. Wij binnen de VLD zijn voorstander van een plurale, multiculturele samenleving, wij willen geen eenheidsworst.

Hund i snor
U noemt Philip Dewinter een hansworst ?

Bart Somers
Dat heb ik niet gezegd. Dat hebt u gezegd.

Hund i snor
Vreest u niet een proces van Philip Dewinter wegens oneigenlijk gebruik van zijn naam ?

Bart Somers
Ik zie niet in waarom. Philip Dewinter heeft geen enkele claim, geen enkele exclusiviteit op de naam Dewinter. Er zijn honderden Dewinters, hé.

Hund i snor
De VLD is voorstander van volksraadplegingen en referenda. Hund i snor stelt voor om een referendum te organiseren over uw naamsverandering, zoals dat ook het geval was voor uw collegae-politici Keulen, Daems en Q.

Bart Somers
Uiteraard, ik ben een Democraat. Ik ga dus volledig akkoord met uw referendum.

Hund i snor
Juist, u bent een democraat. OK, hier is het pre-referendum van Hund i snor

Welke nieuwe naam moet Bart Somers aannemen ?

0 Bart Dewinter
0 Bart Winterbottom
0 Bart Des-Winters-Als-Het-Regent
0 Bart In-De-Winter-Naar-Spa
0 Bart Inverno
0 Bart Primavera
0 Bart Frühling
0 Bart In-Mei-Leggen-Alle-Vogels-Een-Ei
0 Bart Sommers
0 Bart Summer-in-the-city
0 Bart Summer-in-Mechelen
0 Bart Verão
0 Bart Summer-Of-69
0 Bart Autunno
0 Bart Auteuil
0 Bart Herbst
0 Bart In-De-Herfst-Is-Mechelen-Prachtig
0 Bart Quattro Stagioni

1 Comments:

Blogger Koop said...

Bart Poedelkop is geen optie?

11:39 AM  

Post a Comment

<< Home