Sunday, January 16, 2005

Nieuwe rubriek "The guru from Bangalore". Managementtips van Vijay Gopalakrishnan

Hund i snor heeft reeds een vervanger gevonden voor Benoit Van Cleemput, de salesgoeroe die onlangs werd ontslagen wegens het debacle van zijn salestips.
Hund i snor heeft Vijay Gopalakrishnan gecontracteerd, een management goeroe uit India. Hij zal op geregelde tijdstippen managementtips geven. Een kort interview ter introductie.

Hund i snor
Als introductie voor de Hund i snor lezers, u bent een managementgoeroe uit Bangalore. Licht u even kort uw CV toe ?

Vijay Gopalakrishnan
Ik heb een Ph.D. in Industrial Engineering van Harvard, en een Ph.D. in Managerial Economics van Stanford. Verder heb ik nog een Ph.D. in Environmental Economics van de universiteit van Bangalore. Momenteel heb ik daar een leerstoel in deze drie vakdomeinen. Ik ben ook buitengewoon lecturer aan het M.I.T. en in Princeton.

Hund i snor
Zeer indrukwekkend allemaal !

Vijay Gopalakrishnan
Dank u.

Hund i snor
U bent de vervanger van Benoit Van Cleemput, de salesgoeroe die hier compleet de mist is ingegaan. Kende u hem ?

Vijay Gopalakrishnan
Nee, Meneer Van Cleemput was mij volledig onbekend

Hund i snor
Na het debacle met Van Cleemput willen we uiteraard een tweede debacle vermijden. Uw indrukwekkend CV lijkt ons daartoe een garantie. Zijn er nog andere redenen waardoor deze nieuwe managementrubriek een succes zal worden ?

Vijay Gopalakrishnan
Wel, het is duidelijk dat mijn tips veel universeler zijn dan die van Van Cleemput. Die man was duidelijk een charlatan. Overigens, de meeste salesgoeroes verkopen gewoon lucht ! In die optiek is deze nieuwe managementrubriek een grote stap voorwaarts. Mijn adviezen zijn niet alleen van toepassing van op salespeople, maar op alle geledingen van het bedrijfsleven. Bovendien kunnen mijn adviezen ook toegepast worden in de non-profit-sector, in allerlei organisaties en verenigingen en zelfs in het privé-leven. Bovendien zal mijn rubriek interactief zijn. Blogbezoekers kunnen mij ten allen tijde vragen stellen, waarop ik dan zal antwoorden. De bedoeling is deze blog uit te bouwen tot een internationaal managementforum, waar diverse thema's zullen bediscussieerd worden.

Hund i snor
Dat klinkt zeer ambitieus maar alleszins veelbelovend ! Vijay, veel succes !

Vijay Gopalakrishnan
Dank u !

0 Comments:

Post a Comment

<< Home