Thursday, January 13, 2005

De debacle-tapes - Tips voor sales people helaas opgedoekt

Hund i snor
Wij hebben beslist de rubriek Tips voor salespeople op te doeken wegens totaal gebrek aan succes. Benoit van Cleemput, hoe verklaart u dit debacle ?

Benoit Van Cleemput
Wel, een debacle zou ik het niet noemen, zelfs geen mislukking. Ik noem het een leerrijk experiment.

Hund i snor
Voor alle duidelijkheid, Hund i snor heeft beslist deze rubriek op te doeken, niet u. U had nog graag willen doorgaan ?

Benoit Van Cleemput
Jazeker. Als salesgoeroe dacht ik dat het Internet een prima forum was om mijn adviezen door te geven, zeker in deze tijden van e-commerce. Ik had nog een karrevracht salestips in petto.
Maar ik moet zelf vaststellen dat ik een beetje een prediker was in de woestijn.

Hund i snor
Waaruit leidt u dit af ?

Benoit Van Cleemput
Tja, de penetratiegraad van deze blog bij salespeople is blijkbaar niet zo geweldig. Ik heb even de hits op deze site gemonitored, en afgezien van één visverkoper hebben zich hier geen salespeople gemeld. Dat is een jammerlijke misrekening.

Hund i snor
Eén visverkoper ? En u noemt zich een prediker in de woestijn. Gaat het hier dan om een woestijnvisverkoper ?

Benoit Van Cleemput
Ja, dat klopt.

Hund i snor
Hoe verklaart u het debacle van uw misrekening dan ?

Benoit Van Cleemput
Debacle, debacle ik noem het geen debacle hoor. Mijn salestips hebben een added value niet alleen voor salespeople. Het is dus ook zeer leerrijk voor het Hund i snor lezerspubliek in het algemeen. Het is wel jammer dat er geen Sales executive, Senior Analyst Customer Applied Identification of Marketing Intelligence Manager heeft van kunnen of willen genieten.
Waarschijnlijk hebben die mensen het te druk om zich nog via sites bij te scholen.

Hund i snor
Het ligt niet aan de matige kwaliteit van uw tips misschien ?

Benoit van Cleemput
Excuseer ? Ik ben een gevestigd salesgoeroe. Ik heb een column in Trends, Vacature en Bizz.

Hund i snor
Of misschien bezoeken die salespeople, die Sales executive, Senior Analyst Customer Applied Identification of Marketing Intelligence Manager de verkeerde sites en blogs ?

Benoit Van Cleemput
Dat is een mogelijke hypothese.

Hund i snor
Is dat hele e-commerce gebeuren ook niet wat overschat ?

Benoit Van Cleemput
Helemaal niet. Wat dacht u van het monstersucces van amazon.com, Proxis.be, E-Bay, Google. Die oprichters zijn miljardairs

Hund i snor
De oprichter van Hund i snor is nog geen miljardair.

Benoit Van Cleemput
Tja, u moet wel iets doen aan uw marketing, hé.

Hund i snor
Daarvoor hadden we u ingeschakeld.

Benoit van Cleemput
Tja.

Hund i snor
Denkt u dat u zich vergist hebt inzake de keuze van uw medium of kanaal om uw doelpubliek te bereiken ?

Benoit Van Cleemput
Dat blijkt ja. Ik had nochtans een preliminaire feasibility analyse gedaan, en had ook advies ingewonnen bij Noel Slangen.

Hund i snor
Noel Slangen heeft u dus blijkbaar op het verkeerde spoor gezet ?

Benoit Van Cleemput
Dat kan men wel stellen ja

Hund i snor
Is Noel Slangen een charlatan ?

Benoit Van Cleemput
Dat blijkt nu, ja

Hund i snor
Denkt u dat u niet beter een blogdetective had ingeschakeld zoals een Alex Brulov ?

Benoit Van Cleemput
Daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt voor de tip.

Hund i snor
U bent nu in feite ontslagen van deze site. Wat gaat u nu doen ?

Benoit Van Cleemput
Wel, zoals gezegd, ik beschouw dit niet als een debacle maar als een leerrijk experiment. Ik zal andere en betere cyberkanalen aanboren om mijn doelgroep te bereiken.

Hund i snor
Ondanks dit debacle toch bedankt voor uw salestips en voor dit gesprek. Veel succes nog in uw verdere salesgoeroecarrière !

5 Comments:

Blogger Barry81 said...

Jammer dat Benoit Van Cleemput heeft moeten afhaken ondanks zijn zeer leerrijke bijdragen. Als visverkoper stond ik te springen om zijn sales tips toe te passen. Zelf heb ik voor mijn zaak bijvoorbeeld steeds Tip 2 ("Verkoop nooit het vel van de beer voor hij geschoten is") hoog in het vaandel gedragen. Aangezien mijn vrouw en ik niet in beren, maar in vis doen, is dat onze zaak zeker te goede gekomen. Ik wens dhr. Van Cleemput en zijn familie veel sterkte toe in deze donkere dagen.

Verder: Hund i Snor heeft wel een beenharde interviewer. Uit sommige vragen sijpelt meer gif dan de dosis die men Siegfried Bracke al lang had moeten toedienen.

5:57 PM  
Blogger Koop said...

Inderdaad, die messcherpe interviewstijl was me ook opgevallen. Maar wacht eens even, die scherpe vragen, die diepgravende stijl: in welke interviews hebben we dat nog gezien? Juist, bij die weergaloze interviews van de heer Serge Simonart!!! Zou het kunnen? Zou achter het pseudoniem Hund i snor de Man Zelve, de Heilige SS kunnen schuil gaan? I wonder....

3:03 PM  
Blogger Blogger said...

Koop, U dwaalt volkomen.
De stijl van vragen stellen van SS is helemaal anders.
Al zijn vragen beginnen met anekdotes waarin steevast wordt verwezen naar het IK van de God SS. Helemaal niet te vergelijken dus met de korte, kernachtige vraagstijl van Hund i snor.

3:16 PM  
Blogger Shamrockske said...

Waar blijft het verslag over de matroesjkas dat de hondesnor tijdens de jaarwisseling in het land van lek walesa is gaan opsnorren?

3:35 PM  
Blogger Blogger said...

Shamrockske, gelieve uw commentaar terzake te houden.
Dit soort commentaar is niet relevant voor deze post.

3:47 PM  

Post a Comment

<< Home