Saturday, January 15, 2005

Interview met Serge Simonart

Een blogbezoeker met een gestoorde fantasie stelde dat Serge Simonart achter Hund i snor zou zitten. Een groteske en vooral belachelijke hypothese. Hund i snor heeft SS meteen opgezocht in zijn luxueuze loft voor een exclusief interview.

Hund i snor
Hartelijk dank voor dit interview

Serge Simonart
The pleasure is mine.

Hund i snor
No, I can assure you the pleasure is all mine ! Leuk optrekje heb je hier.

Serge Simonart
Dank u.

Hund i snor
Heb je dit bijeengespaard met je salaris als Humo-redacteur of zit jij ook in het BV schnabbelcircuit ? Eurosong heeft je ook geen windeieren gelegd zeker ?

Serge Simonart
Aha, gaan we zo beginnen ? Dat gaat je geen moer aan ! Trouwens, ik ben geen BV. Je gaat me toch niet met Peter van Asbroeck vergelijken zeker ?

Hund i snor
Nee, met Reggie van Milk Inc. Is uw ruzie met Marcel Vanthilt naar aanleiding van Eurosong nu al bijgelegd ?

Serge Simonart
Don't mention Vanthilt !

Hund i snor
Had Vanthilt gewoon niet gelijk ?

Serge Simonart
Zeg eens, bent u van een roddelblad of zo ?

Hund i snor
Nee, ik ben van Hund i snor.

Serge Simonart
Waarvoor staat Hund i snor eigenlijk ?

Hund i snor
Aha, gaan we zo beginnen ? Dit is een interview dacht ik, dus ik stel hier de vragen.

Serge Simonart
Ik wou gewoon weten welk vlees ik in de kuip had.

Hund i snor
P. Leno is in da house.

Serge Simonart
Gaan we rappen ? Cool ! Ook een fan van de Wu Tang Clan zeker ?

Hund i snor
Niet echt. Fuck you I'm with De La.

Serge Simonart
Dela ? Cool ! I'm with a del too.

Hund i snor
Dat zie ik, ja. ( achteraan op het ruime terras ligt een zonnebankbruine del te zonnen )
Toen ik David Bowie bij hem thuis in New York interviewde, zag ik daar schitterende designmeubelen. Ik wou je vragen waar jij je exclusieve designmeubelen vandaan hebt.

Serge Simonart
Van dezelfde exclusieve winkel als David Bowie.

Hund i snor
Oh really. Welke winkel dan ?

Serge Simonart
Sorry, dat gaat je geen moer aan.

Hund i snor
Waar was u op de avond van het Tom Waits concert in de Bourla ?

Serge Simonart
Dat weet ik niet meer precies. Ik was niet in de Bourla. Voor de rest zijn dat uw zaken niet.

Hund i snor
Naar verluidt zat u in Londen bij de vrouw van David Beckham

Serge Simonart
Wie zegt dat ?

Hund i snor
Een anonieme bron, bevestigd door Alex Brulov.

Serge Simonart
Gore roddels. U bent een riooljournalist ! Hund i snor is nog erger dan Dag Allemaal !

Hund i snor
U staat bekend om uw bijzonder indringende interviews met de groten uit de rock- en filmwereld. Wat is het grootste compliment dat u ooit gekregen hebt van een rockster ?

Serge Simonart
Ach, ik heb er al zoveel gekregen. Onlangs, toen ik Béyoncé interviewde in Miami, zei ze me off the record dat ze me eigenlijk veel knapper en interessanter vond dan haar huidig vriendje Jay-Z. Need I say more ?

Hund i snor
Compliment noemt u dat ? Een grotere lelijkerd dan die Jay-Z is er nauwelijks te vinden.

Serge Simonart
Jawel, Marcel Vanthilt.

Hund i snor
Mooie Fernand Khnopff aan de muur. Is het een reproduktie ?

Serge Simonart
Nee, het is een echte, wat dacht u. Ik heb ook een Basquiat, en een Warhol, cadeautje van David Bowie. Ik heb ook een ets van Bowie zelf en een Hopper. Een Dennis Hopper wel te verstaan.

Hund i snor
Ook gekregen zeker ?

Serge Simonart
Hoe raadt u het ? Inderdaad een cadeau van David Lynch. Maar wanneer gaat u eens to the point komen, ik vind dit een flutinterview.

Hund i snor
OK, om het niveau op te krikken, laten we het even hebben over uw geniale debuutroman die u al jaren geleden hebt aangekondigd. Hoe staat het daarmee ?

Serge Simonart
Eindelijk een interessante vraag ! Dat wordt een allesomvattend meesterwerk. Ik heb helaas een writer's block.

Hund i snor
En ben je al vergevorderd ? Hoeveel bladzijden heb je al ?

Serge Simonart
Een tiental.

Hund i snor
I see.

Serge Simonart
Ik ben Herman Brusselmans niet hé. Die kakt boeken. Ogenblikje, telefoon.
Hi, David, long time no hear. How are you ?

( SS hangt ruim een kwartier aan de lijn met ene David;
P. Leno houdt het interview van het jaar voor bekeken en druipt af. Bij het buitengaan slaat hij de deur iets te hard achter zich toe, en hoort de Warhol en de Basquiat op de grond donderen. Hij hoort SS nog iets brullen van krapuul, schade en advocaat ... )

3 Comments:

Blogger Barry81 said...

Hmmm... dit bewijst natuurlijk wel staalhard dat P. Leno niet één en dezelfde persoon is als SS. Tenzij laatstgenoemde persoon aan het Meervoudige Persoonlijkheids Syndroom (MPS) lijdt natuurlijk....

3:00 AM  
Blogger Koop said...

Oké, overtuigend bewijsmateriaal. Hund i Snor is niet gelijk aan SS. Gezien zijn ontegensprekelijke literaire kwaliteiten hou ik me echter sterk dat er wel degelijk een bekende schrijver schuil gaat achter dit pseudoniem. Nog wat meer sex op de blog, en ik zou durven gaan voor Jef Geeraerts. R U the man, Jef? Trouwens: I'm with the dela too!

9:55 AM  
Blogger Blogger said...

Koop, u zorgt al voor genoeg sex op deze blog.
Overigens, dicht u SS dan literaire kwaliteiten toe ?

3:19 PM  

Post a Comment

<< Home