Wednesday, February 16, 2005

Brusselse blogsponsoringdeal voor Hund i snor

Atom en Warre hebben in Brussel een nieuwe blogsponsoringdeal afgesloten. Het gaat om de Indische rozenverkoper Sriramprasad Vaidyanathan.

Hund i snor
Een merkwaardig blogsponsoring initiatief Sriramprasad !

Sriramprasad Vaidyanathan
Inderdaad, ik ben de eerste onder de Indische en Pakistaanse rozenverkopers. Daar ben ik best wel fier op. Ik heb natuurlijk grondig nagedacht over deze investering. Mijn neef Vijay Gopalakrishnan, de guru van Hund i snor, heeft mij overtuigd om deze stap te zetten.

Hund i snor
Ik zou eerder denken dat jullie wel wat sponsoring konden gebruiken.

Sriramprasad Vaidyanathan
Haha, goede opmerking. Zo lijkt het soms, maar in de business moet je soms eerst investeren alvorens je rendement krijgt, het is hetzelfde als het bijbelse gezegde "om te oogsten moet je zaaien" hé.

Hund i snor
U vermeldt de bijbel, u bent toch geen katholiek ?

Sriramprasad Vaidyanathan
Nee, nee, ik ben een sikh.

Hund i snor
Dacht ik al, met uw sik en uw tulband. Maar zeg eens, wat is je werkterrein ? Waar verkoop je je rozen ?

Sriramprasad Vaidyanathan
Zoals alle rozenverkopers mikken wij vooral op de horeca. Mijn werkterrein ligt in het centrum van Brussel, ik vertoon mij vooral in de etablissementen rond de Sint-Gorikshallen, u weet wel, de Nicolay cafés, Café Central , Bizon en zo.

Hund i snor
Ach zo. En verkoopt u veel rozen ? De algemene indruk bestaat dat die verkoop niet zo erg vlot. Het lijkt geen erg "florerende" business.

Sriramprasad Vaidyanathan
Dat klopt. Er zijn avonden dat ik geen enkele roos verkoop. Niks. Nada ! Daarom hoop ik dat deze blogsponsoring mij uit het slop zal halen. Ja, het zijn harde tijden voor rozenverkopers. Daarom diversifiëren we ook noodgedwongen naar andere produkten. Zo bied ik sinds kort ook flikkerende sleutelhangers aan.

Hund i snor
Ah, interessant. En hoe loopt de verkoop van die flikkerende sleutelhangers ?

Sriramprasad Vaidyanathan
Iets beter. Maar nog niet om over naar huis te schrijven.

Hund i snor
Wat is het probleem in uw sector eigenlijk ? Heeft Vijay daar geen advies over ?

Sriramprasad Vaidyanathan
Vijay zegt dat het niet aan de verkopers ligt maar aan de kopers. Er is een structureel probleem aan de vraagzijde. De Belgische mannen zijn niet romantisch meer. Zij kopen geen rozen meer. En sommige vrouwen willen zelfs geen rozen meer. Dat is ons probleem. Misschien moeten we ons werkterrein verleggen naar Madagascar, het schijnt dat de mannen daar nog heel romantisch zijn.

Hund i snor
Of is er een probleem met de prijszetting van uw rozen ?

Sriramprasad Vaidyanathan
Ik denk het niet. Over de prijs van een roos kan onderhandeld worden. Bovendien is het geen zicht dat een man zwaar zit af te bieden op een roos om aan te bieden aan zijn geliefde. Dat is not done, hé. Ja, rozenverkoper is een moeilijke stiel. Rozenverkopers moeten zeer polyvalent zijn. Wij zijn niet alleen verkoper, maar ook nog eens psycholoog en cupido. Rozenverkopers zijn witte raven, geloof me.

Hund i snor
En hoe kunt u de vraagzijde stimuleren ?

Sriramprasad Vaidyanathan
Wel, volgens Vijay door een behoefte te creëren. En hoe creëer je de behoefte ? Juist, door reklame. Vandaar deze blogsponsoring.

Hund i snor
Sriramprasad, ik hoop van harte dat deze blogsponsoring u uit het slop zal halen !

Sriramprasad Vaidyanathan
Zeg maar Prasy. Dank u, Hund i snor !

4 Comments:

Blogger Barry81 said...

Ik vroeg me af hoe HiS voor deze blogsponsoring betaald wordt? Is P. Leno nog één van de laatsten der Belgische romantici (en wordt hij met andere woorden met rozen uitbetaald)? Of bengelen en klingelen de flikkerende sleutelhangers sinds kort rond zijn nek, zodat hij de Winterpret / Plaisirs d'Hiver post factum blijft doorzetten? Die sleutelhangers spreken me eigenlijk ook wel aan, om verdwaalde sleehonden makkelijker terug te vinden hier in het weidse Tuktoyaktuk.

8:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ik moet hier ingrijpen en Barry81 aanklagen wegens smaad! Tussen de regels lees ik het niet mis te verstane woord "smurfen". Herinner u het debacle op deze site tijdens de Winterpret en de ettelijke episodes aangaande de hangende kerstmannen. Wij (smurfelijk meervoud) pikken dit niet! En ga het nu maar uithuilen bij Dale of Alex.

Getekend,
Smurf Lexus

11:47 PM  
Blogger Barry81 said...

Ik wil uiteraard geen amok met het blauwe paddestoelvolkje. Maar u moet me, beste Smurf Lexus, toch eens aanwijzen waar ik het over belachelijke kleine "uit hun bek stinkende wegens een monotoon salsaparella dieet", met honderden op één Smurfin geilende en aan de l*l van nonkel Juul gerelateerde ukjes had... Ik neem acte van uw ingrijpen, maar meen voorlopig nog geen raadsman nodig te hebben.

Met vriendelijke groet,

Barry81

1:27 AM  
Blogger Blogger said...

@ Smurf Lexus, ik moet u tot de orde roepen. U ziet overal smurfen waar er geen zijn.

@ Barry81, goed gezien, die flikkerende sleutelhangers zouden je inderdaad kunnen van pas komen in Tuktoyaktuk. Ik zal Prasy op de hoogte brengen.
Voor de sponsoring is Hund i snor gedeeltelijk in sleutelhangers uitbetaald, gedeeltelijk in lunch vouchers voor het Indisch restaurant "Vichy Tandoori", het restaurant van zijn neef Viswanathan Anand in Elsene.

5:30 PM  

Post a Comment

<< Home