Quotes (32)
De groep van meerwaardezoekers blijven we koesteren maar volstaat niet meer. We komen immers terecht in een digitale wereld waarin die meerwaardezoeker ook op andere manieren aan zijn trekken kan komen. Het is dus zaak andere doelgroepen aan te spreken. De 'actieve ontdekkers' bijvoorbeeld.
Bart De Poot, Netmanager Canvas
3 Comments:
Definities in het pamflet "Het Nieuwe Canvas":
De meerwaardezoeker: die naar televisie kijkt als dat zijn eigen bekwaamheid bevestigt en tegemoetkomt aan zijn zoeken naar meerwaarde.
De actieve ontdekker: voor wie televisie een middel is om de eigen leefwereld te verruimen en te verrijken.
Mijn vraag nu aan P. Leno: Ben ik een meerwaardezoeker omdat ik al wist wat het begrip "meerwaardezoeker" betekende, of ben ik een actieve ontdekker omdat Canvas me heeft aangespoord het begrip "actieve ontdekker" op te zoeken?
Eh, goede vraag. Wellicht bent u beide. Hoewel het begrip 'actieve ontdekker' ook wel wat doet denken aan het begrip 'unserved audience', destijds gelanceerd door VT4.
Zij hebben die 'unserved audience' helaas nooit gevonden. In die zin verschilt dat publiek dan toch van de actieve ontdekkers, omdat zij in principe open staan voor ontdekkingen.
Natuurlijk, in het geval zij toch niets interessants zouden ontdekken worden zij per definitie een unserved audience. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de meerwaardezoekers : wat als zij geen meerwaarde meer vinden ? ( bijvoorbeeld bij een programma als De Grootste Belg, vermits zij digitaal ook aan hun trekken komen, bijvoorbeeld tot voor kort bij Hund i snor ). In dat geval worden de meerwaardezoekers ook een unserved audience, wat dan zou betekenen dat zij naar VT4 moeten zappen.
U merkt het, Barry81, in uw dubbele hoedanigheid van zowel meerwaardezoeker als aktieve ontdekker dreigt u uiteindelijk met Canvas in een woestijn terecht te komen waar diverse 'unserved watchers' dringend op zoek zijn naar de oase van VT4.
Die laatste zin, P. Leno, is ongelooflijk goed geformuleerd. Ik zou het niet beter kunnen, oprecht respect!
Post a Comment
<< Home