Thursday, August 18, 2005

VLD Olé Ola (9) - Mark Verwilghen kandidaat Commissaris Raad van Europa

Het staat in alle kranten, Mark Verwilghen is kandidaat voor Commissaris voor de Rechten van de Mens bij de Raad van Europa.

Hund i snor
Mark, proficiat met uw kandidatuur !

Mark Verwilghen
Ach, het is maar een kandidatuur, hé.

Hund i snor
Ja, maar toch. Onlangs bekeken we nog uw lijstje mandaten en dat was eerder karig.

Mark Verwilghen
Tja, ik kan niet ontkennen dat mijn carrière een beetje vlak verloopt. Ik ben nu wel minister, maar wat daarna ? Burgemeester van Knokke ?

Hund i snor
Lijkt ons toch wat minnetjes voor een man van uw stand. En dit mandaat is een unieke kans !

Mark Verwilghen
Absoluut. Hier heb ik altijd van gedroomd. Dit is werkelijk een fantastische opportuniteit.

Hund i snor
U klinkt haast euforisch !

Mark Verwilghen
Nogmaals, niet het vel van de beer verkopen voor hij geschoten is, hé.

Hund i snor
Dit is een welgekomen opkikker na uw debacle bij de Verenigde Naties ...

Mark Verwilghen
U bedoelt mijn kandidatuur als Hoog Commissaris voor de Vluchtelingen ?

Hund i snor
Inderdaad.

Mark Verwilghen
New York had mooi geweest natuurlijk. Maar Brussel is ook prachtig hoor.

Hund i snor
U bent wel een idealist hé. Commissaris voor de Rechten van de Mens ?

Mark Verwilghen
Altijd geweest. Ook mijn Staatssecretariaat voor Ontwikkelingssamenwerking was daar een mooie uiting van. Iedereen vond dit een degradatie, maar ik zag dat helemaal niet zo, integendeel.

Hund i snor
Wel, hopelijk rijft u dit mandaat binnen !

Mark Verwilghen
Keep fingers crossed.

Hund i snor
Hebt u toevallig een schilderij van Hendrik Daems hangen in uw bureau ?

Mark Verwilghen
Nee, waarom ?

Hund i snor
OK. Dan schenken wij u een schilderij van Mark Eyskens.

Mark Verwilghen
Dank u.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home