Tuesday, April 19, 2005

Tweede interview met Siegfried Bracke

P. Leno
Hallo, ik ben P. Leno van Hund i snor.

Siegfried Bracke
Ja, wat wilt u ?

P. Leno
Ik wil u interviewen.

Siegfried Bracke
Ik ben zelf een journalist, ik geef geen interviews.

P. Leno
Ja, maar u hebt mij zelf ook geïnterviewd twee maand geleden, hoewel ik daar ook niet om gevraagd had ( zie eerder op deze blog, 15 februari ).

Siegfried Bracke
U bent geen journalist maar een charlatan.

P. Leno
Niet ik ben een charlatan, maar u. U modereerde onlangs in ruil voor 500 euro voor de afdeling van het Vlaams Belang in Knokke een debat tussen Filip Dewinter (VB) en Jean-Marie Dedecker (VLD). U vindt dat koosjer ?

Siegfried Bracke
Daar hebt u geen zaken mee.

P. Leno
De VRT anders wel. Wat vindt u ervan dat de VRT u op het matje heeft geroepen ? De VRT heeft een communiqué verspreid dat VRT-journalisten voortaan buiten hun uren geen debatten meer mogen modereren, tenzij na goedkeuring van hun hoofdredacteurs, Leo Hellemans (tv-nieuws), Jos Bouveroux (radionieuws) en Kris Hoflack (tv-duiding).

Siegfried Bracke
Ja, so what ? Dat is interne keuken.

P. Leno
Bovendien wordt er strenger toegezien op de aanwezigheid van VB'ers in duidingsprogramma's zoals TerZake en De zevende dag. U had in TerZake onlangs een uitgebreid gesprek met Filip Dewinter. Bent u een blokker ? Of hebt u iets met Marie-Rose Morel misschien ?

Siegfried Bracke
Gore roddels, P. Leno !

P. Leno
Lijdt u door heel deze affaire geen gezichtsverlies ? Moet u niet de eer aan uzelf houden en ontslag nemen ?

Siegfried Bracke
U bent wel de laatste die het met mij moet hebben over eer, Leno.

P. Leno
Voor wat had u die 500 euro eigenlijk nodig ? Voor een luxeprostituée ? U verdient toch genoeg bij de VRT, dacht ik.

Siegfried Bracke
Gaat u dit publiceren ? Stukske riooljournalist. Ik span een proces aan tegen Hund i snor.

P. Leno
U doet maar. Laatste vraag, u als vrouwenzot, wat vindt u van Eva de Aguirre, dochter van Phara, op de cover van Ché ? Zij heeft wellicht veel meer gekregen dan 500 euro ...

Siegried Bracke
Ché uit en laat mij gerust, krapuul ! ( smijt de telefoon op de haak )

P. Leno
Hallo Siegfried. Hallo hallo ? Moshe moshe ?
De poging om dit interview verder te zetten via telefoon is mislukt, waarvoor excuses.

1 Comments:

Blogger Barry81 said...

Euhm... Bracke een vrouwenzot? Zijn obligate strikje doet mij nochtans anders vermoeden. Anyway, het zijn ook maar gissingen van mijnentwege. Over "de Sieg" is niet zoveel bekend onder de mensen die vroeger De Blauwe Marlijn pleegden te frequenteren.

7:19 PM  

Post a Comment

<< Home