Thursday, February 17, 2005

Bresor tweede Brusselse HiS blogsponsor

Atom en Warre zijn in Brussel op kruissnelheid gekomen. Een nieuwe deal is rond, ditmaal met koffiefabrikant Bresor.

Bresor is de koffiebranderij van Paul Van Himst, één van de grootste Belgische voetballers aller tijden, misschien wel de grootste, met vier gouden schoenen op zijn palmares.

Hund i snor ging Paul Van Himst opzoeken in zijn koffiefabriek in Zellik.

Hund i snor
Beste Paul, het is een hele eer voor Hund i snor om u als blogsponsor te hebben.

Paul Van Himst
Dank u. Maar het plezier is volledig aan mijn kant, ik verzeker u.

Hund i snor
Dank u. Hoe bent u op het idee gekomen om Hund i snor te sponsoren ?

Paul Van Himst
Zoals bekend bestaat het zakenleven voornamelijk uit networking, relaties. Een paar weken geleden kwam Dale Cooper, de advocaat van Hund i snor, mijn fabriek bezoeken. Hij was verrukt over onze koffie. Bresor is damn good coffee, bleef hij herhalen. Uiteraard was ik verheugd dat hij onze koffie zo waardeerde. U mag niet vergeten dat Dale Cooper afkomstig is uit Seattle, de koffiestad bij uitstek in de VS hé. De twee grote koffieketens Starbucks en Seattle Best Coffee zijn beide afkomstig uit Seattle. Dale Cooper is, naast een briljant advocaat, ook een eminent koffiekenner. Hij is vooral onder de indruk van het feit dat Bresor een mix is van verschillende Braziliaanse koffiebonen.

Coopers lof voor Bresor is dus zeker vleiend. Het klikte meteen tussen ons en Dale Cooper stelde zelf voor om ook advocaat van Bresor te worden. Uiteraard zag ik dat meteen zitten. Dale Cooper zal ons ondermeer begeleiden bij ons businessplan om een Bresor-keten op te starten, in de trant van Starbucks. Het was Dale Cooper die mij vroeg of Bresor niet geinteresseerd was om Hund i snor te sponsoren, en daar heb ik niet lang moeten over nadenken.

Hund i snor
Cool. Welk voordeel ziet u aan blogsponsoring ?

Paul Van Himst
Wel, een jaar geleden heb ik het Internet leren kennen. Rijkelijk laat, maar beter laat dan nooit hé. Bresor heeft nu ook een eigen website. We stellen vast dat onze inkomsten uit e-commerce exponentieel groeien.
Het is dan ook logisch dat we onze marketing verder uitbouwen op het Internet, en een blog is daartoe het ideale middel. Want bloglezers zijn als krantenlezers hé. Zij lezen de krant 's morgens met een kopje koffie. Zo ook voor bloglezers. Zij lezen een blog meestal 's morgens met een kopje koffie. Welke koffie ? Bresor natuurlijk ! Dus Hund i snor is voor ons een ideaal sponsoringvehikel. Wij hopen dat onze associatie met Hund i snor op korte termijn leidt tot een kwaliteitslabel. Zoiets als "de Hund i snor lezer is een Bresordrinker".

Hund i snor
Brilliant thinking. Ik neem aan dat Dale Cooper een goede vriend is geworden ?

Paul Van Himst
Absoluut. Dale is geweldig. En ook uw guru Vijay, die ons eveneens begeleidt bij deze deal.

Hund i snor
Super. U hebt ook nog andere Amerikaanse vrienden, zoals Sly Stallone ?

Paul Van Himst
Ja, dat klopt. Sly is een vriend van mij. Wij hebben nog samen geacteerd in een film van John Huston, "Escape to victory".

Hund i snor
O, u bent dus ook filmacteur. Dat wisten we niet.

Paul Van Himst
Ja, mijn filmcarrière is tot nog toe nog niet zo indrukwekkend als mijn voetbalcarrière. Er zijn nog voetballers die later acteur zijn geworden, hé. Kijk maar naar Eric Cantona, Vinnie Jones.
Mijn filmcarrière stelt wel weinig voor vergeleken bij de carrière van Sly. Sly is een toffe gast, en make no mistake, Sly zal binnenkort een spectaculaire comeback maken !

Hund i snor
Leuk om te horen. Hebt u verder nog filmprojecten in de pijplijn ?

Paul van Himst
Niet echt. Ik ben momenteel zoet met mijn rol als koffiebrander, haha. Maar zeg nooit nooit, hé.

Hund i snor
Wat dacht je van een Vlaamse remake van Coffee en cigarettes ?

Paul Van Himst
Hahaha, goed idee. Wel, ik ben beschikbaar.

Hund i snor
U bent ook een goede vriend van Eddy Merckx hé. Wist u dat Eddy ooit in een Deense film over koffie heeft meegespeeld ?

Paul Van Himst
Echt ? Dat verrast mij.

Hund i snor
Ja, een Deense TV-film getiteld "Eddy Merckx i nærheden af en kop kaffe", oftewel "Eddy Merckx in the Vicinity of a Cup of Coffee". Het is een Deense experimenteel-filosofisch-poëtische film met beelden van Eddy Merckx in de Tour de France 1970.

Paul Van Himst
Wauw, die Denen zijn wel heel speciaal op filmgebied, hé. Ik weet zelfs niet of Eddy dat zelf weet.
Hund i snor
We belden Eddy Merckx zelf in zijn fietsenfabriek in Meise.
Eddy, We zijn hier bij Paul Van Himst in de koffiefabriek. Wist u dat u ooit in een Deense film hebt gespeeld getiteld "Eddy Merckx i nærheden af en kop kaffe"?

Eddy Merckx, vanuit zijn fabriek
Haha, nee, dat wist ik niet. Het is toch geen grap van Paul zeker ?

Hund i snor
Nee, het is serieus.

Eddy Merckx
OK, we zullen die film eens moeten op video vastkrijgen hé. De groeten aan Paul.

Hund i snor
OK. Ook de groeten aan Axel, hé

Eddy Merckx
Bedankt. Ik zal hem de groeten doen. Hij zit in Monaco.

Hund i snor
Paul, wat dacht je van een remake van die Deense film ?

Paul Van Himst
Een Vlaamse remake, dat zou inderdaad een prima idee zijn !

Hund i snor
We zullen het project eens voorleggen aan Rudolph Mestdagh.

Paul Van Himst
Schitterend ! Bij wijze van geste geef ik alle Hund i snor lezers enkele gratis pakken Bresor. Die kunnen afgehaald worden bij Alex Brulov.

Hund i snor
Paul, hartelijk dank en we drinken Bresor op een goede samenwerking !

2 Comments:

Blogger Luc said...

Zeg P. Leno, stond ik daar vandaag aan de Werkhuizenkaai om die koffie op te halen...
Vroeg die Alex hoeveel tomaten en eieren ik meehad?!
What's the deal?

8:46 PM  
Blogger Blogger said...

2 dozijn rotte eieren voor 1 pak Bresor is toch een faire deal ? Wat is uw probleem ?

5:21 PM  

Post a Comment

<< Home