Tuesday, August 30, 2005

VLD Olé Ola (11) - Dedecker wil boter bij de vis

VLD-parlementslid Jean-Marie Dedecker eist eindelijk boter bij de Oostendse vis. Hij meent dat zijn populariteit dringend moet verzilverd worden - hij staat op nummer één in de poppoll, voor minister-president Yves Leterme en voor Guy Verhofstadt.

Jean-Marie Dedecker
Nu ben ik maar een simpele backbencher. Mijn kiezers beginnen zich af te vragen wat ik daar zit te doen.

Hund i snor
Dat vragen wij ons ook al een tijdje af.

Jean-Marie Dedecker
Wordt het niet tijd voor een uitvoerend mandaat ?

Hund i snor
Is dat een retorische vraag ?

Jean-Marie Dedecker
Nee, retoriek is niet aan mij besteed. Ik ben een man van het volk, hé. Ik ben Pieter De Crem niet.

Hund i snor
U bent senator én Vlaams parlementslid. Bovendien bent u bestuurder in twee NV's en hebt u ook nog 7 onbezoldigde mandaten. Hebt u nog geen mandaten genoeg ?

Jean-Marie Dedecker
Mo ba nenk. Zowel Yves Leterme als Johan Vande Lanotte, de boegbeelden van CD&V en de SP.A in West-Vlaanderen, maken grote sier. De Patrick heeft nu zijn Greet versierd. En ik zit hier weg te rotten op die backbench.

Hund i snor
Tenminste, àls u er zit. Maar nu u het zegt. Die bank stinkt naar rotte vis !

Jean-Marie Dedecker
Als minister van Economie Marc Verwilghen zijn mandaat opstrijkt bij de Raad van Europa, wordt het hoog tijd dat ik aan de bak kom.

Hund i snor
Bedoelt u die bak Safir ?

Jean-Marie Dedecker
Bart Somers weet wel wat ik bedoel.

Bart Somers
Die bak Safir is nu niet aan de orde.

Hund i snor
Jean-Marie, kunnen wij u troosten met een schilderij van Mark Eyskens ?

Jean-Marie Dedecker
Mijn huis hangt al vol met Daemsen.

Hund i snor
Ja, maar die schildert de zee niet hé. Hund i snor schenkt u De zeekathedraal van Mark Eyskens. Geen dank.

Mark Eyskens - De zeekathedraal

0 Comments:

Post a Comment

<< Home